Sunday, 14 August 2011

muslimah~

celak bagi seorang muslimah adalah Al-Quran(baca)
lipstick bg seorang muslimah adalah zikir
bedak bg seorang muslimah adalah wudhu'
        so,kawan2,x pyhla korang nk bersolek.sekiranya korang mengamalkan solekan di atas,korang sgt cantik di sisi ALLAH S.W.T :D

Saturday, 13 August 2011

:)

assalamualaikum,salam.hari ni fatehah ade cerita yg fatehah nak kongsikan.;)

kat surau kat kawasan umah fatehah mengadakan solat sunat terawih berjemaah.
tapi,ade something yg mengagumkan fatehah.

ade 2 orang nenek yang turut bersolat terawih.seorang nenek ni,bersolat secare duduk.pada mulenye fatehah langsung tak perasan yg beliau solat duduk.tp,fatehah ternampak waktu solat.subhanALLAH,walaupun sudah tua dan tak termampu untuk berdiri,beliau masih sudi untuk menyemarakkan surau dengan solat terawih berjemaah.

then,seorang lagi nenek,die masih mampu berdiri dan boleh solat dengan sempurna.alhamdulillah.:) tp,nampak mcm xde ape2 keistimewaan kan?ha,nila yg fatehah kagum sesangat.satu ary,nenek tersebut menegur fatehah.kitorang citer2 la.fatehah tyela nenek tu tggl kat mane.nenek tu jwp,beliau bkn dr sini,beliau dr desa tun razak.beliau sanggup dtg ke sini,(tmn connought) semata nak solat terawih.aik??kat dsa tun razak x wat ke?bkn x wat,tp,kat sane diorang x bace doa.diorang teros bersolat sehingga ckop 8+3 rakaat tanpa baca doa
subhanALLAH,pk la kwn2,kite yg masih bleh berdiri teguh ni xnk pegi solat terawih?
tapi kalau yg pegi tu,alhamdulillah.tp,haruslah bersyukur sbb dgn kekuatan yg dari ALLAH kita masih mampu ntok bersolat sunat terawih.alhamdulillah.:)

Friday, 12 August 2011

terima kasih,ya ALLAH :)

YA ALLAH ,
aku merupakan hambamu yang sangat hina.makin hari,makin jauh dari MU YA ALLAH.
tapi kenapa,
ENGKAU MASIH MEMBERI DAN NIKMATMU YANG TAK TERNILAI KEPADAku YA ALLAH?
aku lalai,aku alpa,aku kotor.aku riya',berbangga dengan apa yang ENGKAU beri kepadaku YA ALLAH.
aku seronok tinggal di dunia,tanpa memikirkan kehidupan di sana kelak YA ALLAH.
tapi kenapa,
ENGKAU MASIH MENJAGA aku DARI KEBURUKKAN?

YA ALLAH,
TERIMA KASIH,TERIMA KASIH YA ALLAH.
KERANA KEMBALIKAN AKU KE PANGKAL JALAN.:)

AMPUNKANLAH daku TERIMALAH TAUBATku,YA ALLAH YANG MAHA PENGAMPUN
DOSA-DOSAku BAGAIKAN PEPASIR DI PANTAI.
DENGAN RAHMATMU,YA ALLAH,
AMPUNKANLAH daku DAN SUBURKANLAH CINTAku PADAMU,YA ALLAH YA TUHANKU.:)

subhanALLAH

ciptaan ALLAH yang berbagai2.sesungguhnya,DIA la MAHA PENCIPTA lagi MAHA MENGETAHUI.DIA tahu setiap yang ada di dalam muka bumi ini.masyaALLAH,so beautiful!                                                                    



Thursday, 11 August 2011